Gry sportowe są symulatorami różnych dyscyplin sportowych, starają się przenieś różne sporty w świat wirtualny. Najpopularniejszym wirtualnym sportem jest piłka nożna ( FIFA, PES ). Twórcy gier sportowych starają się w jak najlepszy sposób oddać to co dzieje się na boisku, skoczni czy trasie. Tym sposobem np. na kopniętą przez wirtualnego piłkarza piłkę działają te same prawa fizyki co w świecie rzeczywistym. Słabo kopnięta piłka będzie powoli toczyć się po murawie, mocno kopnięta szybko, strzał pod złym kontem nie trafi w bramkę, brutalny faul zakończy się czerwoną kartą i/lub kontuzją sfaulowanego piłkarza itp. W skokach narciarskich wiatr w plecy spowoduje, że wirtualny skoczek nie będzie mógł skoczyć daleko z kolei przy wietrze pod narty widać jak powietrze unosi skoczka przez co leci dalej, próba wylądowania telemarkiem zbyt dalekiego skoku zakończy się upadkiem lub podpórką, brzydka technika skoku spowoduje złe noty za styl itp. Te wszystkie czynniki wpływają na to, że gracze coraz chętniej sięgają po gry sportowe. Jeżeli chodzi o sprzedaż gier sportowych bywa różnie piłka nożna sprzeda się wszędzie, ponieważ jest wszędzie popularna, ale np. gra o skokach narciarskich w Polsce sprzeda się dobrze po skoki są w naszym kraju popularne, lecz już np. w Australii, gzie niektórzy ludzie nawet nie wiedzą o takiej dyscyplinie sportu sprzedaż będzie bardzo mała. Gry sportowe zwłaszcza w dobie trybu wieloosobowego, gdzie można rywalizować z graczami z całego świata potrafią „przyspawać” gracza na długie godziny do fotela. Jednak należy zachować umiar i pamiętać o tym, że to tylko gra choć coraz bardziej przypominająca świat realny.